Tekken 7 İlk izlenim

Beklediğimiz tarih geldi ve tekken 7 görücüye çıktı.İlk olarak belirtmek isterim ki şu an oyun %50-60 civarında tamamlanmış halde.Oyunun full versiyonunda daha fazla karakter daha iyi grafikler belkide başka değişiklikler olabilir.Bunları belirttikten sonra tekken 7 hakkındaki ilk izlenimim beklediğim gibi iyi bir oyun olacağı.Yapılan değişiklikler ve yenilikleri yazının devamında ayrıntılı olarak bulabilirsiniz.

-İlk olarak herkesin şu 2D olayı nedir acaba dediği şeyden bahsedelim,aslında bizi endişelendirmişti ancak çok güzel bir yeniliğin oyuna eklendiğini düşünüyorum...."""RAGE ART""" Biz kısaca yeni süper hareketi diyebiliriz.Her karakterde farklı bir Rage Art bulunuyor.Yapabilmeniz için öncelikle enerjinizin %15 kalmış olması yani Rage e geçmiş olmanız gerekliyor.Rage Art ın özellikleri ise rakibe çok fazla hasar verebiliyor , rakibinizin yaptığı hareketi kesip daha doğrusu vursada işlemiyor ve daha sonra Rage Art ı yediriyorsunuz ancak gel gelelimki Rage Art a hiç birşey yapmadan beklerseniz gard alabiliyorsunuz.

 

-İkinci olarak ise """Power Crush""" isimli hareketlerin özelliği, bu da kısaca yukarıda bahsettiğimiz bir nevi gelen saldırının işlemiyor olması şeklinde açıklasak yanlış olmaz.Ancak burada önemli olan iki unsur var 1 si, yukarıdan gelen vuruşlar için geçerli olması ve rakibin bu sırada size hasar verebilmesi yani sizin hareketiniz kesilmesede o arada gelen bir saldırıda canınız gidiyor, ikincisi ise aşağıdan gelen vuruşlarda ise işe yaramıyor olması bu belkide full sürümde değişebilir çünkü bana biraz garip geldi.

 

3. özellik , oyunda artık tekken 6 dan beri bildiğimiz klasik "Bound" yani kombolardaki o sektirme özelliği yok.Bunun yerine karakterinizde bulunan bazı hareketler kombo esnasında rakibi yere farklı şekillerde düşürmekte ve size yeni vuruş imkanı ile komboyu devam ettirmebilme sağlıyor.Aynı zamanda kat ve balkon düşmelerinde de yine komboya devam edebiliyorsunuz.

4. Yerden Kalkma sistemi, daha oyun cıkmadan bu özelliklerin daha basite indirgeneceği söylenmişti nitekim de öyle oldu artık yere düşsenizde çok çabuk ve farklı şekillerde toparlanabiliyorsunuz aynı zamanda . "Okizame" yani o sizi yerden kaldırmadan yakaladıkları durumlarda artık kaldırıldı.Geriye hızlı kalkma , yerde yuvarlanıp hızlı kalkma,yerden tekme atıp geriye hızlı kalkma,gibi seçenekler ile oyundan kopmuyorsunuz.

5.Geri yürüme ve Backdash sistemi görülen o ki , backdashler zayıflatılmış böylece rakibin bir anda geri geri kaçabilmesi artık eskisi gibi değil.Geri yürümelerde animasyon değişiklikler mevcut.

6.Diğer özelliklere ve yeni karakterlere de değinecek olursak , oyun sonu K.O efektleri ve slow motionları ayrı bir heyecan katmış bazen öyle anlarda kimin oyunu alacağı belli olmuyor neredeyse.Bunun dışında Unreal Engine 4 grafik kalitesini belli ediyor ve oyun ışıl ışıl olmuş hareketlerdeki efekler geyet güzel görünüyor.Bazı bölümlerde birden fazla zemin kırılması ve katlardan düşme eklenmiş.

Son olarak,Yeni karakterlerden Katarina, hwoarang ve baek tarzı bir karakter olmuş tekmeleri saydırıyor , ben aslında bahsedilen savate dövüş stilinden yola çıkarak bryan ve bruce karışımı bir karakter bekliyordum biraz sıradan olmuş gibi neyse tek tuş ile kısa kombolar yapabiliyor mesela Yukarı 44444 şeklinde 5-6 hitlik bir kombo yapabiliyor.Diğer yeni karakter ki bence güzel bir karakter olmuş görüntü olarak, Claudio ise bence biraz KOF karakterlerine benzemiş,sağ elinde bir yanar dönerli olay var ;) KOF ta İori de de vardı herneyse haraketleri hızlı uzunboylu yakışıklı bir arkadaş nedense bana Tekken revo daki Eliza ile bir bağlantısı olacakmış gibi geliyor.

Oyunun şuanki halinde olumsuz olduğunu düşündüğüm şeyler, testmakinesi olduğu için ilerde değişeceğini düşünmekle beraber karakter pozları,ara geçişlerdeki karakter resimleri falan hala aynı,yüklemeler yavaş,özellikle halen vuruşlar çok can alıyor,enerji barı biraz daha yükselmeli,bunun dışında birden fazla zemin kırılması kat düşmesi olayını gereksiz buldum bölümlerde keza çok fazla kırılma oluyor,slow motionlar oluyor bunlar oyundaki stabiliteyi bozuyor bence son K.O slow motionları hariç.Son olarak da şu yeni eklenen Power crush hareketlerindeki tutarsızlık üstten işliyor alttan işlemiyor falan ona da bir ayar çekilmesi gerekiyor.

Farklı oyunlardan esinlenilmiş olması bazılarınıza itici gelmiş olabilir ancak bence oyundaki eski karmaşa şuan ki hali ile bile daha basite indirgenmiş rahat oynanabilir bir kapışma oyunununa doğru gidiyor.üstelik diğer 2d oyunlardaki o süper efekler vs vs özelliklerinide hissedebiliyoruz,bu özellikleriyle beraber konsollar ve pc sürümüde yayınlanırsa tekken 7 daha geniş bir kitleye hitap edebilir.şimdilik düşüncelerim bukadar umarım aydınlatıcı olmuştur.Aşağıdaki videoyu izleyerek yazdıklarımı daha iyi anlayabilirsiniz.